فیلمبرداری «شطرنج» فیلم تازه ابوالفضل جلیلی بعد از ۵ سال و نیم ، به احتمال بسیار زیاد پس از ماه مبارك رمضان شروع می‌‌شود.
ابوالفضل جلیلی با اعلام این مطلب گفت: این فیلم از مضمونی اجتماعی برخوردار است و به رابطه یك زن و شهر می‌پردازد و احتمالا در ساوه فیلمبرداری می‌شود. وی ادامه داد: فیلمبرداری این فیلم حدود ۳ ماه طول می‌‌كشد. جلیلی تاكید كرد: برای من ساخت «شطرنج» بسیار مهم است چون حدود ۵ سال و نیم است كه فیلمی نساخته‌ام و این برایم یعنی یك دهم عمر.